Aikani ihastelin Olga-sukkien kuvia useissa eri blogeissa. ("Main neuleet "-blogissa on ihania sukkia!) Kaihoisasti mietin osaisinko itse moiset neuloa. Tähän ikään mennessä en ole vielä koskaan neulonut kuvioneuletta ja tuumasin, että jos kerran toisetkin osaa, niin enkös minäkin.

Tavalliset sukat saan aikaiseksi ihan parissa illassa, mutta nämä ...

1358006152_img-f2b06ee4c216d1f1474602309

Ohjeista ei ole ollut pulaa, vika ei ole siinä. Minä vain olen toivottoman taitamaton tällä neulomisen saralla. Olen nyt neulomassa kolmatta harjoitusneulosta. Tein mallineuleita Nalle-langasta, Seitsemästä veljeksestä ja jostain muusta nimettömästä. Purin kaikki. Yhdestä tippui silmukat, toisessa silmukat lisääntyivät ihan itsestään. Nyt on menossa kolmas varren alku ja toivonpa todella, että tästä tulisi jotain.

Minulla on menossa kaikkien monenkirjavien lankakerien hävitysprojekti ja Olga-sukan mallissa ihastuin sen siksak-kuvioiseen raidoitukseen.

1358006213_img-a6078c8820c17ad4bc372874d

Kyllä minä vielä joskus olen virtuoosi näissä raidoissa, kunhan saan silmukat pysymään puikoilla ...