Sisko löysi kaapistaan jo pitkään pölyttyneen, avaamattoman kirjontakäsityöpakkauksen ja antoi sen minulle kirjottavaksi, kun ei itse sitä ollut tullut aloittaneeksi. Minä en oikeastaan ole mikään kirjonnan ystävä, mutta kesäkäsityönä se tuntui mukavalta.

Kirjontapakkaus olikin kiva yllätys. Sisältä löytyivät kaikki tarvittavat langat, seikkaperäiset ohjeet ja "punch needle".

Sen verran olen sentään aikoinani kirjonut, että kirjontakehys löytyi ihan omasta takaa. Ohjeissa pyydettiin perehtymään ensin huolella kirjontaneulan käyttöön, jotta työn eteneminen olisi vaivatonta ja miellyttävää. Ohjeen lopussa todettiin, että hanaklalta tuntuvan alun jälkeen ei kirjontaa malta enää lainkaan lopettaa.

Pakkauksen kannessa on kuva millainen siitä pitäisi saada aikaan.

Harjoittelun myötä työ on alkanut edetä, aluksi se oli hankalaa.

Kuvaa kirjotaan sen nurjalta puolelta, eli jälki on tosi suttuista. Pitäisi osata ajatella oikea kirjontajärjestys, mutta minun vähäisellä kokemuksellani se on hieman hakusessa.

Ohje oli kyllä oikeassa. Tähän hommaan jää koukkuun!

Tänään työ on tässä vaiheessa.

Eilen yksi lankaväri loppui kesken ja piti ryhtyä soveltamaan. Olen ilmeisesti tehnyt liian pitkää nukkaa oikealle puolelle. Katsotaan riittävätkö muut langat loppuun asti.